Olvasási idő: 4 perc

GWM Ora 03 GT – Stílusos újracsomagolás, de nem sportautó

Ne tévesszenek meg a feltűnő lökhárítók, sportos felnik és a GT jelölés: az új GWM Ora 03 GT nem az Alpine A290 kihívója.

Ez az Ora 03 új csúcsmodellje, amely forró ferdehátúnak tűnhet, de nem fenyegeti a dobogós helyeket egy jövőbeli „Legjobb Vezetési Élmény” összehasonlító teszten.

GWM Ora 03 GT – Stílusos újracsomagolás, de nem sportautó

A modell egy új, háromtagú kínálat részeként érkezik, amelynek célja az Ora 03 vonzerejének növelése és versenyképességének fokozása a kis elektromos autók egyre zsúfoltabb piacán.

Alapvetően azonban ez a különc, ritkán látott ferdehátú változatlan maradt. Nemrégiben kapott egy nagyobb akkumulátort és a régóta várt okostelefon-tükrözési funkciót egy ráncfelvarrás során – ekkor ejtették a „Funky Cat” elnevezést is, amely korábban segítette a GWM márka megismertetését az Egyesült Királyságban. Ez racionális döntés a játékos elnevezés helyett, amely a vezetőség szerint elősegíti az egységesebb globális modellpaletta kialakítását.

Prémium ár, vegyes fogadtatás

Amikor az Ora 03 három éve megjelent eredeti nevén, nem a kedvező árképzés stratégiáját követte, mint az MG 4 EV.

Ennek megfelelően az alapár 33 000 font volt a kisebb akkumulátorral, hogy prémium jelleget sugalljon. Azonban az eladások nem feleltek meg az elvárásoknak, és a piac is sokkal telítettebb lett 2022 óta, ezért itt az ideje az újrapozicionálásnak. Mostantól a csúcsmodellt ez az árszint képviseli, míg az alapverzió (Pure) a Renault 5 és a BYD Dolphin belépőmodelljeivel versenyez 25 000 fontos áron. A középső változat (Pro) pedig 29 000 fontért a nagyobb akkumulátort kínálja alapfelszereltségként.

gwm ora 03 elektromos autó,gwm ora,kwh,teljesítmény,töltés,típusa,idő,100,
gwm ora,kwh,teljesítmény,töltés,típusa,idő,100,

Az Ora 03 továbbra is az egyetlen GWM modell az Egyesült Királyságban, mivel a nagyobb, Porsche Panamerára emlékeztető 07-es modell (Kínában Lightning Cat néven ismert) végül nem került bevezetésre ezen a piacon.

A jármű a GWM saját fejlesztésű Lemon platformját használja, amely benzines, hibrid és akár hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncokat is képes befogadni – bár az Ora 03 kizárólag akkumulátoros elektromos modell marad.

Dizájn és méretek

Az autó formaterve az elmúlt két évtized retró autóiból merít ihletet. A 15 évvel ezelőtti kínai másolatokkal ellentétben azonban ez egy egyedi karakterű modell, amely frissességet hoz a gyakran agresszív vagy unalmas dizájnt követő autók piacára.

A letisztult vonalakat játékos részletek törik meg, például a hatszög alakú díszítőelemek az első lökhárítón, a ’90-es éveket idéző könnyűfém felnik, valamint a látszólag hiányzó hátsó lámpák – valójában kisméretű, alacsonyra helyezett lámpatestek egészülnek ki egy felső fénycsíkkal.

kwh,teljesen elektromos,autó,price,teljesítmény,töltés,kínai,akkumulátor,900,171 le,autó,teljesítmény,2023,töltés,kínai,

A klasszikusan lekerekített forma Mini Cooper méretűnek tűnhet, de a 4235 mm-es hossza meghaladja a Vauxhall Corsa 4060 mm-es hosszát, és alig marad el a Volkswagen Golf 4284 mm-es méretétől.

A csúcsmodell GT inkább egy GT-Line felszereltségi szintet jelent, semmint egy igazi sportváltozatot. Az egyedi lökhárítók, 18 colos felnik és piros díszítőelemek látványosan sportosabbá teszik, de a motor teljesítménye változatlan maradt: az első tengelyen elhelyezett 169 lóerős elektromotor 8,3 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 159 km/h.

Belső tér és felszereltség

A belső tér első benyomásra valóban prémium érzetet kelt. A legtöbb felület puha tapintású, a műszerfal és az ajtók borítása pedig piros mikroszálas anyaggal van bevonva, ami igényesebb hatást kelt, mint a megszokott gumírozott műanyagok.

Az ülések puha műbőr borítást kaptak, amely hosszabb utakon kissé izzasztó lehet, de így is jobb minőségű, mint az MG 5 EV vinilborítása.

A piros és bézs színkombináció nem mindenkinek tetszhet, de üdítő változatosságot nyújt a modern autók sötét belső tereivel szemben. Alternatívaként zöld-fekete árnyalatok is elérhetők.

kwh,elektromos,100 km,teljesítmény,töltés,típusa,akkumulátor,990, 900,
kwh,171 le,126 kw,teljesen elektromos,2024,autó,price,teljesítmény,töltés,kínai,

A felszereltség terén az Ora 03 jól teljesít: az alap Pure verzió elektromos első üléseket, 360 fokos kamerát, hátsó parkolószenzorokat és vezeték nélküli telefontöltőt kínál. A Pro változat ehhez fűthető első üléseket, első parkolószenzorokat és elektromosan behajtható tükröket ad. A GT modell pedig masszázsfunkciós első ülésekkel és panorámatetővel egészül ki.

Viszont a kezelőszervek kevésbé meggyőzőek. A forgótárcsás váltókapcsoló nem ad kellő visszajelzést, a BMW-stílusú visszaugró indexkar gyenge érzetű, és a Mini által ihletett krómkapcsolók sem érződnek minőségi darabnak. Az érintőképernyőn keresztül állítható klíma hőmérséklet-szabályozása sem a legpraktikusabb.

Vezetési élmény és teljesítmény

Az elektromos hajtásláncok esetében a teljesítmény és a nyomaték elérése nem nehéz, de annak hatékony kezelése már nagyobb mérnöki kihívás. Az Ora 03 ebben sajnos nem jeleskedik.

Kissé nedves úton a gyorsítás során a kipörgésgátló nehezen kezeli az erőt: előbb megcsúsznak az első kerekek, majd hirtelen elveszi a teljesítményt. A GT változat sem orvosolja ezt a problémát, mivel továbbra is alap gumikat használ és a futóműhangolás sem változott.

A regeneratív fékrendszer három szintet kínál, de a legerősebb mód néha automatikusan visszaáll, ami zavaró lehet. A fékrendszer működése sem tökéletes: nagy sebességről lassítva a blokkolásgátló (ABS) néha késlekedik.

Összegzés

Az Ora 03 GT vonzó dizájnt, prémium belsőt és versenyképes árazást kínál, de hajtáslánca és vezetési dinamikája még finomításra szorul. Az új árstratégia segíthet a piaci sikerességében, de a versenytársak fejlettebb vezetési élményt kínálnak.

Ajánlott termékek

⚡️GYIK✅

⚡️1. Miben különbözik a GWM Ora 03 GT a standard Ora 03-tól?⚡️

A GT változat sportosabb külsőt kapott, agresszívabb lökhárítókkal, fekete dekorációkkal és nagyobb felnikkel. Azonban a teljesítményben nincs jelentős eltérés, így nem tekinthető valódi sportváltozatnak.

⚡️2. Milyen motor hajtja az Ora 03 GT-t?⚡️

A GT változat ugyanazt az elektromos hajtásláncot kapta, mint a normál Ora 03, egy 171 lóerős villanymotort és egy 63 kWh kapacitású akkumulátort.

⚡️3. Milyen hatótávval rendelkezik az Ora 03 GT?⚡️

Az akkumulátor méretétől függően a hatótáv 300 és 400 km között alakul, de a valós körülmények között ez változhat vezetési stílustól és időjárási viszonyoktól függően.

⚡️4. Mennyire sportos vezetési élményt nyújt az autó?⚡️

Bár a GT jelzés sportosságot sugall, az autó vezetési élménye inkább kényelmes és városbarát. A futómű hangolása lágy maradt, így inkább egy divatos elektromos autó, mint egy sportmodell.

⚡️5. Milyen technológiai felszereltséggel rendelkezik az Ora 03 GT?⚡️

Az autóban modern infotainment rendszer, digitális műszerfal, vezetéstámogató rendszerek és prémium érzetet keltő belső tér található, ami emeli a kényelmet és a használati élményt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.