Olvasási idő: 3 perc

Új korszakot nyit a Renault 5 

renault 5 e tech,tech electric,elektromos,google,elektromos renault,renault 5 e tech,tech electric,5 ös,elektromos,ben,francia,adatok,lámpák,egyszerű,techno
renault 5 e tech,tech electric,elektromos,hátsó,100,előtt,külső,iconic,teljesítmény,techno, renault 5 e tech, elektromos renault

A Renault 5 neve ismerősen csenghet a régi idők autórajongóinak körében, hiszen az 1970-es években egy egész generáció kedvenc kisautójaként vonult be a köztudatba. Most azonban egy teljesen új változata érkezik, amely nemcsak a nosztalgiázók szívét célozza meg, hanem a modern elektromos autózás híveit is.

Egy klasszikus újraértelmezése

Az új Renault 5 ugyanazokat az alapelveket követi, mint elődje: elérhető árú, stílusos és sokoldalú autót kínál a mindennapokra. Azonban most már az elektromos mobilitás világába illeszkedik, hiszen a belső égésű motor helyett teljesen elektromos hajtásláncot kapott.

A mérete megnőtt, a biztonsági funkciók bővültek, de az igazi áttörés az, hogy a környezetbarát közlekedésre helyezi a hangsúlyt. Az eredeti modell annak idején az olajválság idején jelentett takarékos megoldást; az új változat pedig már egy csepp üzemanyagot sem használ.

Változatok és hatótávok

Az autó két teljesítményszinttel érhető el: az E-Tech 120-as változat 119 lóerős, míg az erősebb E-Tech 150-es 148 lóerőt kínál. Bár egyik sem versenyautó, a gyorsulásuk a hétköznapi igényekhez tökéletesen megfelelő. Az alapmodell 9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a nagyobb teljesítményű változat ezt 8 másodperc alatt teljesíti.

renault 5 e tech,tech electric,5 ös,elektromos,dizájn,ben,adatok,jellegzetes,tető,100,sikeres,teljesítmény,techno

A Renault 5 kétféle akkumulátormérettel vásárolható meg: a kisebb, 40 kWh-s akkumulátor akár 300 kilométeres, míg az 52 kWh-s változat akár 400 kilométeres hatótávot is biztosíthat. Természetesen ezek az értékek laboratóriumi körülmények között érvényesek, a valóságban – főleg hideg időben – kisebb távolságokkal érdemes számolni.

Vezetési élmény és városi praktikum

renault 5 e tech,tech electric,elektromos,hátsó,külső,iconic,renault 5 e tech,elektromos renault,töltés,kis,töltési,töltés
renault 5 e tech,tech electric,elektromos,első,wltp,iconic,renault 5 e tech,elektromos renault

Az autót elsősorban városi közlekedésre tervezték, és ebben igazán kiemelkedően teljesít. A 10,3 méteres fordulókör, a könnyű kormányzás és a finoman működő fékek mind hozzájárulnak a kényelmes vezethetőséghez. A “vezetéknélküli fékrendszer” technológiája első hallásra talán szokatlan, de a gyakorlatban pontosabb és simább fékezést tesz lehetővé, mint néhány másik Renault modell.

A 18 colos kerekek ellenére a Renault 5 meglepően jól kezeli a rossz minőségű utakat, és csendesebb is, mint sok versenytársa. Még autópályán, 110 km/h sebességnél is alig hallható szélzaj vagy gördülési zaj. Egyedül a motor magas frekvenciájú hangja lehet kissé zavaró bizonyos helyzetekben.

renault 5 e tech,tech electric,elektromos,első,renault 5 e tech, renault

Ajánlott termékek

⚡️GYIK✅

⚡️1. Miben különbözik az új Renault 5 a régi modelltől?⚡️

Az új Renault 5 elektromos hajtáslánccal érkezik, míg az eredeti modell belső égésű motorral működött. Az új változat nagyobb méretű, korszerűbb biztonsági funkciókkal rendelkezik, és a dizájn mellett a környezetbarát közlekedésre helyezi a hangsúlyt.

⚡️2. Milyen hatótávval érhető el az új Renault 5?⚡️

Az autó kétféle akkumulátorral választható:

  • 40 kWh-s akkumulátor: akár 300 km-es hatótáv
  • 52 kWh-s akkumulátor: akár 400 km-es hatótáv

Fontos megjegyezni, hogy ezek az értékek laboratóriumi (WLTP) körülmények között érvényesek, és a valós vezetési körülmények között, például hideg időben, a hatótáv csökkenhet.

⚡️3. Milyen gyors az új Renault 5?⚡️

Két teljesítményszint közül választhatsz:

  • Az E-Tech 120 verzió (119 lóerő) 9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.
  • Az E-Tech 150 verzió (148 lóerő) 8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.

Mindkét változat elegendő gyorsaságot kínál a mindennapi közlekedéshez, még autópályákon is.

⚡️4. Mennyire kényelmes a Renault 5 városi közlekedéshez?⚡️

Az autó kifejezetten városi használatra lett optimalizálva. A 10,3 méteres fordulókör lehetővé teszi a könnyű manőverezést szűk helyeken is, míg a könnyű kormányzás és a precíz fékek további előnyt jelentenek. Emellett a futómű elég jól kezeli a rosszabb minőségű utakat is.

⚡️5. Mennyire csendes az autó belseje?⚡️

A Renault 5 meglepően csendes, különösen autópálya-tempónál (110 km/h), ahol csak minimális szél- és gördülési zaj hallható. Az egyetlen kissé zavaró hang az elektromotor magas frekvenciájú zümmögése, amely bizonyos helyzetekben hallható lehet.

⚡️6. Milyen versenytársai vannak az új Renault 5-nek?⚡️

Az autó főként a következő modellekkel versenyez az elektromos kisautók piacán:

  • Fiat 500 Electric✅
  • Mini Cooper Electric✅
  • Peugeot e-208✅

Bár ezek között vannak sportosabb modellek, a Renault 5 csendessége, kényelme és praktikus megoldásai sokak számára vonzó választássá tehetik.

⚡️7. Mennyibe kerül az új Renault 5?⚡️

A pontos árak régiónként eltérőek lehetnek, de az E-Tech 120-as modell várhatóan megfizethetőbb lesz, míg az E-Tech 150-es változat, különösen a nagyobb akkumulátorral, valamivel magasabb árat képvisel. Érdemes figyelembe venni az elektromos autókra vonatkozó állami támogatásokat is, amelyek csökkenthetik a vételárat.

⚡️8. Mikor lesz elérhető az új Renault 5?⚡️

A Renault még nem adott ki hivatalos megjelenési dátumot, de az autó várhatóan hamarosan elérhető lesz a forgalmazóknál. Érdemes figyelemmel kísérni a gyártó bejelentéseit a pontos időpontért.

Ha további kérdéseid vannak, fordulj a helyi Renault kereskedőhöz, vagy kövesd a márka hivatalos kommunikációs csatornáit!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.