Olvasási idő: 5 perc

Elektromos tank akár 700 km hatótávval: BMW iX 2025

bmw ix,ix m70,bmw,bmw ix,m sport,

Nagy testben nagy lélek

A BMW modelljei sosem visszafogottságukról vagy egyszerűségükről voltak híresek. De egy prémium márkától nem is ezt várja az ember. És miben lehet igazán kiteljesedni, ha nem egy nagyméretű négykrekűben? Nem véletlen, hogy az 5-ös és a 7-es sorozat, majd az X5 alapozták meg a bajor márka sikereit az elit autógyártók klubjában. A világ azonban változik, és a trendeket vagy diktálni vagy legalább követni kell időben, így nem véletlen, hogy a BMW is egyre több fajtájú, formájú és méretű elektromos autóval jelenik meg a piacon, melyek közül akadnak már olyan “öreg rókák”, amik ráncfelvarráson is átesnek mostanában. Az egyik ilyen modell az iX névre keresztelt (I20 kódnevű) monstrum.

bmw ix,elektromos járművek,bmw,m sport,715 2007 ek rendelet,

Elektromos prémium SUV BMW módra

Az eredetileg 2021-ben bemutatott, most 2025-ben ráncfelvarrást kapott négykerekű nem is próbálja rejtegetni magát a forgalomban. Bárhonnan nézzük, hatalmas felületek köszönnek vissza róla mindenhol, ami nem véletlen, ugyanis 4965 mm-es hossza mellé 1970 mm-es szélesség, valamint 1695 mm-es magasság társul. Összehasonlításképp egy Tesla Model Y több mint 20 centivel rövidebb, 5 centivel keskenyebb és 7 centiméterrel alacsonyabb. Az iX saját tömege sofőrrel 2525 kilogramm (xDrive45 változat), amit további 575 kilóval tehetünk nehezebbé, hogy elérjük a 3,1 tonnás megengedett legnagyobb össztömeget.

bmw ix,ix m70 xdrive,0 ról 100 km,fogyasztás és co kibocsátás,elektromos energiafogyasztásához című kiadványban,
bmw ix,find available new cars,bmw curved display,,gmbh dat hellmuth hirth,energiafogyasztásához című kiadványban találhatók,

Tekintélyes méretei ellenére nincs belőle hétszemélyes változat, hiszen itt minden a luxusról szól, márpedig a luxus sok helyet igényel. Nem véletlen, hogy “csupán” 500 literes a csomagtartója, bár szükség esetén ez egészen 1750 literesre növelhető.

bmw ix,ix m70 xdrive,ek rendelet jelenleg hatályban,lévő változatában előírt mérési,
bmw ix,ix m70,bmw,deutsche automobil treuhand gmbh,bmw m,változatában előírt mérési eljárás,bmw ix

BMW iX 2025 modellváltozatok

Az idei frissítéssel háromféle teljesítménnyel érhető el az I20-as típus. Már a legkisebb, xDrive45 variánsnak sincs miért szégyenkeznie, hiszen két motorjának összteljesítménye 300 kilowatt (408 lóerő), ami 5,1 másodperces 0-100 km/órás sprintidőt jelent, illetve az elektronika által 200 km/órában szabályozott végsebességet. Ez a változat 94,8 kWh-s nettó kapacitású, 332 voltos akkumulátort kap, amit a gyári alap 11 kW-os fedélzeti töltővel lemerült állapotából 9 óra és 45 perc alatt lehet teljesen feltölteni, míg 10-ről 80%-ra a maximális, 175 kW-os kezdeti DC töltési sebességgel 34 perc alatt tudjuk villámtölteni. Jó hír, hogy opcionálisan elérhető a 22 kW-os AC fedélzeti töltő is, ezzel már 5 óra alatt tele lehet az akku. A hatótáv a gyártó WLTP-s mérései alapján 490 és 602 kilométer közé tehető (ez legkevesebb 15,7 kWh-s átlagfogyasztást feltételez)

Az xDrive60 egy személlyel 2580 kilogrammot nyom a mérlegen, ez az 55 kilós gyarapodás pedig valószínűleg nagyban a megnövelt akkuméretnek tudható be, itt ugyanis a nettó kapacitás 109,1 kWh (369V, 303Ah). Ennek a töltésideje a 11 kW-os háromfázisú AC gyorstöltővel 11 óra, míg a továbbra is extra tételként elérhető 22 kW-os lehetőséggel 5 óra 45 perc. Mivel a nagyobb akku gyorsabban is tölthető (195 kW a csúcs töltési sebesség), ezért ideális esetben a 10-80%-os DC villámtöltés ideje itt is mindössze 35 perc. A két elektromotor összteljesítménye 400 kW (544 lóerő), aminek köszönhetően már 4,6 szekundum alatt letudja a monstrum a százas sprintet, végsebessége pedig továbbra is 200 km/órában limitált. Az átlagfogyasztás a BMW szerint az extra kilók ellenére csupán 0,1 kWh-val nagyobb az xDrive45 modellhez képest, az elméleti (WLTP) hatótáv 563 és 701 kilométer közé tehető, ezzel ez a modellpaletta egy töltéssel legmesszebbre jutó tagja, az utolsó változat ugyanis nem épp a spórolásról szól.

A csúcsot az M70 xDrive jelenti 485 kW (659 lóerő) meglétével. Ez a példány már 3,8 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órára katapultálni, és a menetelésnek is már 250-nél vet véget az elektronikus korlátozás. Az akkuméret az xDrive60-hoz képest hajszállal kisebb, 108,9 kWh, azonban a magasabb átlagfogyasztás miatt itt be kell érni 521 és 600 km közötti WLTP hatótávval. A DC töltési csúcssebesség 195 kW, míg az AC oldalon már alapáras a 22 kW-os fedélzeti töltő, ezért a 60-as modellhez hasonló töltésidőkkel számolhatunk.

bmw ix,elektromos járművek,bmw,m sport,715 2007 ek rendelet,

Okos útvonaltervezés és a Max Range funkció

A hatótáv növekedésében nagy szerepet játszott a nettó kapacitás bővítése mellett az olyan okos funkciók, mint a Max Range, amely a vezetés közbeni adaptív fékenergia-visszanyerés maximalizálásáért felel. Ez akár 25 százalékkal képes megnövelni a következő töltőállomásig tartó tisztán elektromos hatótávot.

A My BMW applikációban előre megadható az úti cél vagy épp a tervezett indulási és érkezési idők, valamint az esetleges megállók. A BMW Maps navigációs rendszer által felajánlott útvonal ezután a járműtöltő állomások beillesztésével személyre szabható. Az előnyben részesített szolgáltatók, illetve a közbeiktatott megállókban és az úti célban preferált töltöttségi szintek ugyancsak beállíthatók, így jelentősen lerövidíthető a töltésre fordított idő. Az optimalizált útvonal áttekintésekor a tulajdonos pontos információkat kap a járműtöltő állomások elérhetőségéről, a szükséges töltési időkről és azok érkezési időkre gyakorolt hatásairól, a felmerülő költségekről és az egyes állomások közelében található infrastruktúrákról. A Plug & Charge funkcióval kiegészülve a legtöbb helyszínen gyakorlatilag azonnal induló töltésre számíthatnak a sofőrök.

A BMW magyar weboldalán már elérhetők az új iX modellek hivatalos árai. Az xDrive45 alapmodell extrák nélküli ára 33,12 millió forint, míg az xDrive60 változat legkevesebb 39,8 millió forintba kerül. A legnagyobb teljesítményű M70 xDrive csúcsváltozat esetében az alap vételár eléri a 49,75 millió forintot, de néhány extrával felvértezve hamar közelíthetünk az 55 millió forinthoz is. A modellek már előrendelhetők, az első példányok pedig várhatóan 2025 elején érkeznek a hazai piacra.

Ajánlott termékek

⚡️GYIK✅

⚡️1. Milyen változatok érhetők el a BMW iX 2025-ből?⚡️

A BMW iX 2025 három különböző változatban kapható:

  • xDrive45 – 408 lóerő, 490-602 km WLTP hatótáv
  • xDrive60 – 544 lóerő, 563-701 km WLTP hatótáv
  • M70 xDrive – 659 lóerő, 521-600 km WLTP hatótáv

⚡️2. Mennyi a BMW iX 2025 hatótávja egy töltéssel?⚡️

A modellváltozattól függően az iX hatótávja WLTP ciklus szerint:

  • xDrive45: 490-602 km
  • xDrive60: 563-701 km
  • M70 xDrive: 521-600 km

⚡️3. Mennyi idő alatt tölthető fel a BMW iX 2025 akkumulátora?⚡️

Töltési idők modellváltozattól és töltési módtól függően:

  • AC töltés (alap 11 kW-os töltővel): 9-11 óra
  • AC töltés (opcionális 22 kW-os töltővel): 5-5,75 óra
  • DC villámtöltés (10-80%): 34-35 perc

⚡️4. Milyen extrákat kínál a BMW iX 2025?⚡️

Az autó prémium belső teret, intelligens navigációt, vezetéstámogató rendszereket és olyan funkciókat kínál, mint a Max Range, amely akár 25%-kal is növelheti a hatótávot az energia-visszanyerés optimalizálásával.

⚡️5. Mennyi az autó alapára Magyarországon?⚡️

Az alábbi árak extrák nélkül értendők:

  • xDrive45: 33,12 millió Ft
  • xDrive60: 39,8 millió Ft
  • M70 xDrive: 49,75 millió Ft

⚡️6. Mikor érkeznek az első példányok Magyarországra?⚡️

Az előrendelések már elérhetők, az első autók várhatóan 2025 elején érkeznek a hazai piacra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.