Olvasási idő: 4 perc

2026 Mercedes-Benz CLA EV: Az új elektromos belépőmodell 349 lóerővel és innovatív technológiákkal

A Mercedes-Benz belépő szintű modellje hamarosan a márka legfejlettebb elektromos autója lesz. A végleges gyártási változatban bemutatott 2026-os CLA elsősorban elektromos, másodsorban hibrid. Ez nemcsak az új „bébi Benz” bevezetésének időzítésére vonatkozik – az elektromos változat körülbelül kilenc hónappal a benzines verzió előtt érkezik –, hanem az optimalizált MMA platformra is, amelyre az autó épül.

mercedes benz cla,mercedes benz,belső égésű,10 perc,kap,elérhető,következő,autót,képes,két,legnagyobb

A CLA visszatér

Ha úgy érzed, hogy már régóta hallasz az új CLA-ról, igazad van. A modell formatervét már 2023 szeptemberében bemutatta a Concept CLA tanulmányautó, és a végleges változat meglehetősen hűen követi azt. Az új modell megtartja az előző generáció lejtős tetővonalú, négyajtós kupé formáját, de nagyobbnak és masszívabbnak tűnik. Ennek fő oka az akkumulátor padlóba építésének igénye. Ennek következtében a tengelytáv 6 centiméterrel nőtt, a magasság 2,8 centiméterrel emelkedett, míg a teljes hossza 3,3 centiméterrel lett nagyobb. Az üvegfelületek is növekedtek, és a hátsó oldalablakok is megjelentek.

mercedes benz cla,mercedes benz,tisztán elektromos,belső égésű,10 perc,kap,kwh,következő,autót,két,ban,legnagyobb,

A CLA belső tere

A műszerfalat egy háromképernyős kijelzőrendszer uralja, amelyet a Mercedes „Super” néven említ – szemben a nagyobb modellekben használt „Hyper” elnevezéssel. A rendszer egy 10,3 colos digitális műszeregységből, egy 14,0 colos központi érintőképernyőből és egy hasonló méretű, opcionális utasoldali kijelzőből áll. Sajnos a Mercedes továbbra is érintős csúszkát használ a hangerőszabályzáshoz, valamint egy érintős, négyirányú vezérlőt a kormánykeréken.

Az infotainment rendszer az MBUX legújabb verzióján fut, amely a Google Maps navigációt és a Google Gemini AI által továbbfejlesztett keresőfunkciókat kínálja. Az MBUX a műszerfal jobb felső sarkában egy Mercedes-csillag formájában jelenik meg, és digitális társaddá szeretne válni. Egyfajta „hangulatgyűrűként” működik, amely a vezető érzelmi állapotát (a hangja alapján) felismeri, és ennek megfelelően változtatja a kijelzők színét.

mercedes benz cla,mercedes benz,tisztán elektromos,kap,legújabb,óra,
mercedes benz cla,legújabb,hibrid,óra,

A hátsó utasok számára nem áll rendelkezésre ilyen digitális empátia, de a csillagos égboltot nézhetik az alapfelszereltségként kínált panorámatetőn keresztül. A tető nem rendelkezik napellenzővel, helyette UV-szűrő bevonat védi az utasokat. Ez a megoldás egy kis extra fejteret biztosít a hátsó sorban. A fejteret egy 183 centiméter magas utas számára megfelelőnek találtuk, a térdhely tágasabb, mint korábban, de a megemelt padló (az akkumulátor miatt) miatt alig van hely a lábaknak az első ülések alatt.

878a2d40e67729029938dbfc6727a469 min

A tervezett kivitelek között számos különböző belső burkolat és kárpitszín szerepel. Az anyagok között csíkozott vagy hálómintás alumínium, kétféle fa és egy különleges papírral bevont felület is megtalálható. Az ülések színei között szerepel fekete, barna, fekete élénkzöld díszítéssel, kéttónusú fekete-fehér és kéttónusú fekete-piros kombináció is. Egy különleges bevezető kiadás aranyszínű díszítéssel, Tartufo barna ülésekkel aranyszínű varrással, valamint matt fekete külsővel és arany szegélyű fekete kerekekkel érkezik.

Pillantás a hajtásláncra

A Mercedes-Benz legfejlettebb elektromos autója eddig nem éri el az EQXX koncepcióautó hatékonysági szintjét, de még így is a márka egyik legkorszerűbb modellje. Az új CLA egy 800 voltos architektúrát használ (ez az első ilyen Mercedes-modell), amely akár 320 kW-os töltési sebességet is lehetővé tesz.

A modell egyetlen, 85,0 kWh kapacitású nikkel-mangán-kobalt akkumulátort használ, amely grafitot is tartalmaz. Ez energiát biztosít a 268 lóerős hátsó villanymotor számára, amely egy kétfokozatú sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket – ez szintén újdonság a Mercedesnél, és a hatékonyság növelését szolgálja. Egy 107 lóerős első motor is elérhető, amely csak akkor kapcsol be, ha extra gyorsulásra vagy jobb tapadásra van szükség, egyébként lekapcsolódik, hogy csökkentse az energiaveszteséget. A kétmotoros változat álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, míg az egyetlen hátsó motorral szerelt verzió 6,6 másodperc alatt gyorsul fel.

A Mercedes ennél a modellnél különösen nagy hangsúlyt fektetett a regeneratív fékezésre. Olyannyira, hogy a fékpedál és a fékrendszer között nincs fizikai kapcsolat – teljesen elektronikusan, „brake-by-wire” működik. A rendszer szenzorok alapján határozza meg az optimális regeneratív és súrlódó fékezés kombinációját. Az egy pedálos vezetés elérhető, és a vezető a váltókar előre- vagy hátrahúzásával állíthatja a visszatáplálás szintjét. A Mercedes szerint akár 200 kW energiát is vissza lehet nyerni a fékezések során.

Az újdonságok között szerepel még a többlépcsős hőszivattyú, amely hatékonyabbá teszi az energiafelhasználást, valamint egy első csomagtartó („frunk”), amely elegendő helyet biztosít egy kézipoggyász számára.

Ajánlott termékek

⚡️GYIK a 2026-os Mercedes-Benz CLA EV-ről

⚡️1. Milyen hajtásláncokkal érkezik a 2026-os Mercedes-Benz CLA?⚡️

A modell elsősorban elektromos változatban érkezik, amelyet később egy hibrid verzió követ. Az elektromos CLA egy 800 voltos architektúrát használ, amely lehetővé teszi akár 320 kW-os töltési sebességet. Az autó egy 85,0 kWh-s akkumulátort kap, amely 268 lóerős hátsó villanymotort táplál, és egy kétfokozatú sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Opcionálisan egy 107 lóerős első motor is elérhető, amely szükség esetén extra gyorsulást és jobb tapadást biztosít.

⚡️2. Miben különbözik az új CLA a korábbi generációtól?⚡️

Az új CLA nagyobb lett az előző generációhoz képest. A tengelytáv 6 cm-rel, a magasság 2,8 cm-rel, míg a teljes hossz 3,3 cm-rel nőtt. Az üvegfelületek is növekedtek, a hátsó oldalablakokkal együtt. A változások egyik fő oka az akkumulátor padlóba építése, amely miatt magasabb lett az autó.

⚡️3. Milyen kijelzőrendszert használ az új CLA belső tere?⚡️

A műszerfal egy háromképernyős rendszert kapott, amelyet a Mercedes „Super” néven említ. Ez egy 10,3 colos digitális műszeregységből, egy 14,0 colos központi érintőképernyőből és egy hasonló méretű opcionális utasoldali kijelzőből áll. Az infotainment rendszer az MBUX legújabb verzióját használja, amely Google Maps navigációt és a Google Gemini AI által támogatott keresési funkciókat is tartalmaz.

⚡️4. Milyen különleges funkcióval rendelkezik az MBUX rendszer?⚡️

Az MBUX rendszer nemcsak navigációs és infotainment funkciókat kínál, hanem egyfajta digitális asszisztensként is működik. Képes felismerni a vezető érzelmi állapotát a hangja alapján, és ennek megfelelően változtatja a kijelzők színét.

⚡️5. Milyen a hátsó üléssor kényelme az új CLA-ban?⚡️

A hátsó ülések fejtere egy 183 cm magas utas számára még éppen megfelelő, a térdhely pedig tágasabb lett az előző modellhez képest. Azonban a padló megemelkedése miatt alig marad hely a lábaknak az első ülések alatt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.