1. Fedélzeti töltő és töltés irányító rendszer
A fedélzeti töltő és a töltés irányító rendszer (BMS) meghatározza a maximális töltési teljesítmény és a töltési ciklusokat.
2. Elektromos motor
A gyártótól függően az elektromos autók 1 vagy több elektromos motorral vannak felszerelve.
3. Akkumulátorok
Az akkumulátorok különböző technológiákkal vannak ellátva – a leggyakoribb a lítium-ionos akkumulátor, amelyet majdnem mindennap használunk olyan eszközökben, mint a telefonok és laptopok. Az akkumulátor mérete határozza meg leginkább a hatótávot.
4. AC vagy DC csatlakozók
Az elektromos autók különféle csatlakozókkal vannak ellátva, attól függően, hogy milyen gyártó készítette a járművet és földrajzilag hol található.
5. AC vagy DC töltő
Minden elektromos autónak szüksége van a töltésre, és a töltő is többféle típusú lehet autónktól függően.
Teljesen elektromos autó (BEV)
Plug-in Hybrid elektromos autó (PHEV)
@wallboxhu 📱iPhone vagy 🚗 Tesla?
♬ eredeti hang - Wallbox.hu
@wallboxhu Melyik a leggazdaságosabb elektromos autó 2024-ben?👀 #tesla #wallbox #ioniq6 #electriccars
♬ eredeti hang - Wallbox.hu
@wallboxhu 🚗 Tankolsz százezrekért havonta, vagy veszel egy elektromos autót és megspórolsz egy 💸 rakat pénzt? Írd meg hozzászólásban! 👉Ha a második, akkor töltőre is szükséged lesz, amit nálunk a Wallbox.hu-nál be is tudsz szerezni - link a bioban!✅
♬ eredeti hang - Wallbox.hu
Mi határozza meg az elektromos autó hatótávját?
Hol tudom feltölteni az elektromos autómat?
Hogyan működik az elektromos autó töltése?
A töltés erősségét a legkisebb teljesítményű eszköz határozza meg. Ezt jelentheti maga az autó fedélzeti töltője, a hálózat vagy a töltőkábel.
Csatlakozók típusai
A csatlakozók változnak régiótól, töltési erősségtől és gyártótól függően
Elektromos autó fogalomjegyzék
Elektromos autó (EV): Széles kategória, amely olyan autókat jelent, amik teljesen elektromossággal vagy elektromos motorral működnek.
Akkumulátoros elektromos autó (BEV): Másképpen „tisztán elektromos” autók. A BEV a benne található akkumulátor energiájával működik, és mindenképp szükséges feltölteni.
EVD (Electric Vehicle Driver) vagy Elektromos autó vezető
Visszatöltő fékezés (Regenerative Braking): Az elektromos autók fékezéskor eltárolják a felszabaduló energiát, amelyet így később képesek felhasználni.
Belső égésű motor – ICE (Internal Combustion Engine): Az ICE-t éghető üzemanyag hajtja, gyakran kőolaj- vagy földgáztermékek.
Belső égésű motorral rendelkező jármű – ICEV (Internal Combustion Engine Vehicle): Az összes olyan jármű, mely éghető üzemanyaggal működik.
PHEV ( Plug-in Hybrid Electric Vehicle): A Plug-in autók egyszerre rendelkeznek akkumulátorral és belső égésű motorral.
NEV (Neighborhood Electric Vehicle): Olyan elektromos autók, amelyek nagyjából 70 km/h-ra vannak korlátozva a biztonságos közlekedés érdekében.
EREV (Extended-range electric vehicles): Olyan autók, amelyek benzines motorra váltanak ha az akkumulátor majdnem lemerül.
AC (Váltakozó áram): Áram, amely rendszeresen irányt változtat, ilyen áram található az otthonainkban és a szokásos hálózatokban.
DC (Egyenáram): Áram, amelynél az energia egy irányba áramlik, így tárolja például az áramot egy akkumulátor.
Hatótáv: A távolság, amelyet egy elektromos autó elektromosság segítségével tud megtenni.
Hatótáv-szorongás: Aggódás vagy stressz, amely annak köszönhető, hogy félünk, hogy nem érünk el a kitűzött célunkig a hátralévő hatótávval.
kW (kilowatt): A teljesítmény egy mértékegysége.
Elektromos autó töltő (EVC): Egy eszköz, amely segít elektromossággal ellátni az elektromos autókat.
Level 1 töltés: Az EV feltöltése egy otthoni csatlakozóra dugható töltővel, 120v-ig. Ez a leglassabb elérhető töltési módszer, akár 24 óra is lehet egy elektromos autó teljes feltöltése.
Level 2 töltés: 240v-ig az elektromos autó töltők. Ez a legajánlottabb elektromos autó tulajdonosok számára, attól függően, hogy pontosan milyen típusú autód van, egy gyorstöltővel akár 5x gyorsabban is töltheted autódat.
Level 3 töltés: Másnéven villámtöltés vagy DC. Akár fél óra alatt képes teljesen feltölteni az autódat. Sajnos ezek a töltők jelenleg elég ritkák és rendkívül költségesek.
JEVS G105-1993: Másnéven CHAdeMO, egy olyan adapter, amely 62.5 kW vezetésére képes. Leginkább Japánban használják.
SAE J1772: Az alapvető Észak-Amerikai csatlakozó elektromos autók számára. Általában Level 1 és Level 2-es rendszerekkel működik.
IEC 62129: Egy töltőtípus, amely elektromos autók töltésére használnak Europában.
Kombinált töltési rendszer (CCS – Combined Charging System): Egy másik módszer az elektromos járművek gyors feltöltésére egy speciális elektromos csatlakozóval. A CCS-nek két típusa van. Európában a CCS2 az elterjedt, Amerikában pedig a SAE-t J1772 szabvány.
Töltőáramkör megszakító készülék
(CCID) Biztonsági védelem egy EVSE-n belül, amely csökkenti az esélyét, hogy a felhasználó személy áramütést kapjon.
V2G (Vehicle-to-grid): Egy rendszer, amely lehetővé teszi az elektromos járművek számára a kommunikációt az elektromos hálózattal, ezáltal biztosítva a villamos energia áramlását mindkét irányban.
Üvegház gázok: A szén-dioxidhoz hasonló házok, amelyek hozzájárulnak a klímaváltozáshoz.
Csúcs töltés: Töltse elektromos járművét csúcsidőn kívül, ezáltal a legalacsonyabb költséggel.
Akkumulátor-kezelő rendszer (BMS – Battery Management System): A járműben található elektronikus rendszer, amely kezeli és védi az akkumulátort.
Lítium-ion akkumulátor (LIB – Lithium-ion battery): Lítium-ion néven is ismert, gyakran használható újratölthető akkumulátor.
VRLA akkumulátor (szelepvezérelt
ólom-sav akkumulátor): Újratölthető ólom-savas akkumulátor.
NiMH (nikkel-fémhidrid): Kevésbé megbízható újratölthető akkumulátor.
Olvadt só akkumulátor (Molten Salt Battery): Olyan típusú akkumulátor, amely megolvadt
sót használ, mint elektrolit.
Segítségnyújtás
Az amper a töltési sebességet határozza meg. A töltési pontokon használt csatlakozó dugók 16amp vagy 32amp kábellel kaphatók. Az elektromos autók típusától függ, hogy melyikre van szüksége. A korai gyártású EV autók többsége 3,6kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve, amelyhez 16 amperes kábel szükséges. A legújabb modellek 7kW fedélzeti töltési képeséggel rendelkeznek, amelyek 32 amperes kábelt igényelnek. Ezen felül a felsőbb kategóriás modelleknél 3 fázisú töltésre is van lehetőség. Kérjük amennyiben nem biztos, hogy az Ön autójához, milyen típusú kábel szükséges, akkor keressen miket bizalommal.
Az amper a töltési sebességet határozza meg. A töltési pontokon használt csatlakozó dugók 16amp vagy 32amp kábellel kaphatók. Az elektromos autók típusától függ, hogy melyikre van szüksége. A korai gyártású EV autók többsége 3,6kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve, amelyhez 16 amperes kábel szükséges. A legújabb modellek 7kW fedélzeti töltési képeséggel rendelkeznek, amelyek 32 amperes kábelt igényelnek. Ezen felül a felsőbb kategóriás modelleknél 3 fázisú töltésre is van lehetőség. Kérjük amennyiben nem biztos, hogy az Ön autójához, milyen típusú kábel szükséges, akkor keressen miket bizalommal.
Az amper a töltési sebességet határozza meg. A töltési pontokon használt csatlakozó dugók 16amp vagy 32amp kábellel kaphatók. Az elektromos autók típusától függ, hogy melyikre van szüksége. A korai gyártású EV autók többsége 3,6kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve, amelyhez 16 amperes kábel szükséges. A legújabb modellek 7kW fedélzeti töltési képeséggel rendelkeznek, amelyek 32 amperes kábelt igényelnek. Ezen felül a felsőbb kategóriás modelleknél 3 fázisú töltésre is van lehetőség. Kérjük amennyiben nem biztos, hogy az Ön autójához, milyen típusú kábel szükséges, akkor keressen miket bizalommal.
Az amper a töltési sebességet határozza meg. A töltési pontokon használt csatlakozó dugók 16amp vagy 32amp kábellel kaphatók. Az elektromos autók típusától függ, hogy melyikre van szüksége. A korai gyártású EV autók többsége 3,6kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve, amelyhez 16 amperes kábel szükséges. A legújabb modellek 7kW fedélzeti töltési képeséggel rendelkeznek, amelyek 32 amperes kábelt igényelnek. Ezen felül a felsőbb kategóriás modelleknél 3 fázisú töltésre is van lehetőség. Kérjük amennyiben nem biztos, hogy az Ön autójához, milyen típusú kábel szükséges, akkor keressen miket bizalommal.
Az amper a töltési sebességet határozza meg. A töltési pontokon használt csatlakozó dugók 16amp vagy 32amp kábellel kaphatók. Az elektromos autók típusától függ, hogy melyikre van szüksége. A korai gyártású EV autók többsége 3,6kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve, amelyhez 16 amperes kábel szükséges. A legújabb modellek 7kW fedélzeti töltési képeséggel rendelkeznek, amelyek 32 amperes kábelt igényelnek. Ezen felül a felsőbb kategóriás modelleknél 3 fázisú töltésre is van lehetőség. Kérjük amennyiben nem biztos, hogy az Ön autójához, milyen típusú kábel szükséges, akkor keressen miket bizalommal.
Az amper a töltési sebességet határozza meg. A töltési pontokon használt csatlakozó dugók 16amp vagy 32amp kábellel kaphatók. Az elektromos autók típusától függ, hogy melyikre van szüksége. A korai gyártású EV autók többsége 3,6kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve, amelyhez 16 amperes kábel szükséges. A legújabb modellek 7kW fedélzeti töltési képeséggel rendelkeznek, amelyek 32 amperes kábelt igényelnek. Ezen felül a felsőbb kategóriás modelleknél 3 fázisú töltésre is van lehetőség. Kérjük amennyiben nem biztos, hogy az Ön autójához, milyen típusú kábel szükséges, akkor keressen miket bizalommal.
Az amper a töltési sebességet határozza meg. A töltési pontokon használt csatlakozó dugók 16amp vagy 32amp kábellel kaphatók. Az elektromos autók típusától függ, hogy melyikre van szüksége. A korai gyártású EV autók többsége 3,6kW-os fedélzeti töltővel van felszerelve, amelyhez 16 amperes kábel szükséges. A legújabb modellek 7kW fedélzeti töltési képeséggel rendelkeznek, amelyek 32 amperes kábelt igényelnek. Ezen felül a felsőbb kategóriás modelleknél 3 fázisú töltésre is van lehetőség. Kérjük amennyiben nem biztos, hogy az Ön autójához, milyen típusú kábel szükséges, akkor keressen miket bizalommal.